Friday, August 21, 2015

Tak faham bahasa

Kejadian ini berlaku dalam telefon. Ring! Ringggg!

 Technician: Hello. IT.

User (dia ni ada PhD, graduate from UK): IT. Saya ada masalah nak login sistem dalam website intranet HR. Saya dah cuba semenjak semalam, masih tak boleh login. Saya rasa komputer saya ada masalah ni. 

Technician: Ada apa-apa warning atau error atau makluman pada website tu atau di Internet Explorer.

User: Ada. Error dia, "System is having problem. Please try again later. If you have any inquiry, please contact HCU/HR department."

Technician: Oooo. Nampaknya sistem memang ada problem. Komputer puan takde masalah. Puan sudah contact HR department?

User: Ooo. Belum. Saya kena contact HR department la ye?

Technician: Kalau kita baca makluman tu, sepatutnya macam tu la puan.

User: Ok. Nanti saya contact HR lah. Terima kasih ye.

Technician: Sama-sama. How her company can become global champion if she can understand indo?

No comments:

Post a Comment